PersPortfolio Nieuws

Pride Capital Partners financiert acquisitiestrategie van Blue Field

Amsterdam, 9 juli 2019

Marketing onderneming Blue Field heeft een mezzaninelening aangetrokken bij Pride Capital Partners ter financiering van haar acquisitiestrategie. Blue Field is een technologie- en data gedreven marketing onderneming die met eigen dashboarding-oplossingen de marketinginspanningen van haar klanten inzichtelijk maakt.

Blue Field is opgericht in 2012 door Ulke Verkerk. Drie jaar later is Erik Klein Nagelvoort (voormalig PwC partner) en dit jaar is Marcel Spaai toegetreden tot de directie. De onderneming is gevestigd in Amsterdam en heeft tevens een kantoor in München.

Met het eigen ontwikkelde Marketing as a Service (“MAAS”) platform worden business insights, technologie en marketing data gecombineerd. Het MAAS platform acteert als een ecosysteem waarin de klant haar marketinginspanningen kan inzien en managen. Blue Field zorgt daarnaast voor toegang tot resources en media inkoop. Het MAAS platform wordt in een abonnementsmodel aangeboden, waarmee een sterke mate van recurring omzet wordt gerealiseerd. Blue Field heeft aansprekende klanten, zoals Equipe Zorgbedrijven, Annexum en Kärcher.

De acquisitiestrategie is gericht op het verbreden van het productportfolio met onder andere data gedreven marketing en het toevoegen van unieke technologieën en expertises. Op dit moment heeft Blue Field enkele ondernemingen op het oog die een sterke toegevoegde waarde hebben voor de groep, zodat klanten nog beter bediend kunnen worden.

Erik Klein Nagelvoort (partner Blue Field): “Marketing moet en kan meer accountable worden. Wij helpen ondernemingen duurzaam en voorspelbaar groeien door gebruik te maken van state of the art analytics. Wij sturen vooral eerst op financiële metrics, voordat we gaan modelleren met marketing metrics. Daarbij voeren wij het ook uit met onze unieke MAAS propositie. Zo kunnen ondernemingen snel opschalen: een moderne vorm van ‘right sourcing’.”

Erik Klein Nagelvoort (partner Blue Field): “Marketing moet en kan meer accountable worden. Wij helpen ondernemingen duurzaam en voorspelbaar groeien door gebruik te maken van state of the art analytics. Wij sturen vooral eerst op financiële metrics, voordat we gaan modelleren met marketing metrics. Daarbij voeren wij het ook uit met onze unieke MAAS propositie. Zo kunnen ondernemingen snel opschalen: een moderne vorm van ‘right sourcing’.”

Lars van ’t Hoenderdaal (managing partner Pride Capital Partners): “Blue Field heeft een sterke positie opgebouwd in het digital marketing segment met een schaalbaar en recurring model. Blue Field heeft een ervaren management team en wij onderschrijven hun visie op de voorgenomen buy&build strategie. Wij zijn verheugd als financier van Blue Field deze buy&build strategie mogelijk te maken.

Over Pride Capital Partners

Pride Capital Partners is een gespecialiseerde private debt company die winstgevende en groeiende ondernemingen in de software en IT markt in de Benelux en DACH regio financiert in het kader van groei, overnames en buy-outs.
De funding van Pride Capital Partners wordt verzorgd door haar eigen aandeelhouders, alsmede vermogende particulieren, family offices en (voormalige) ondernemers. De portfolio bestaat onder meer uit OnGuard, DataManagement Professionals, The Valley, Spotzer, Bright River en Duitse ondernemingen KAIROS en COYO.

Deel dit bericht:

Bel me terug